0481 IN TRANSITU S. MALACHIAE EPISCOPI SERMO I.0481C 1. De coelo vobis
hodie, dilectissimi, copiosa quaedam est benedictio destinata: et fideliter eam
non distribui, vobis quidem damnosum esset; mihi vero periculosum, cui nimirum
haec dispensatio videtur esse commissa. Timeo itaque damnum vestrum, timeo
damnationem meam, si forte dicatur: Parvuli petierunt panem,
et non fuit qui porrigeret illis (Thren. IV, 4). Scio enim
quam necessaria vobis sit e coelo veniens consolatio, quos constat illecebris
carnalibus et oblectamentis saecularibus viriliter abrenuntiasse. Nemo sane
beneficii esse coelestis, et superno dubitet consilio definitum, ut episcopus
Malachias hodie inter vos obdormiret, et desideratam inter vos haberet
sepulturam. Cum enim nec folium 0481D quidem arboris sine divino
nutu cadat in terram; quis tam hebes, ut non evidenter in hujus beati viri
adventu et transitu magnum prorsus consilium supernae pietatis advertat? A
finibus terrae, terram hic positurus advenit, alia quidem occasione festinans,
quamvis ob specialem erga nos charitatem id plurimum desiderasse noscatur. Multa
quidem in itinere ipso impedimenta sustinuit, nec transfretare permissus est,
donec appropinquaret tempus consummationis ejus, et terminus qui non poterat
praeteriri. Quem quidem multis ad nos pervenientem laboribus, tanquam angelum
Dei pro reverentia sanctitatis suae suscepimus: sed et nos ipse pro sua
mansuetudine et humilitate altius radicata, longe supra quam mereremur, devoto
suscipiebat affectu. Paucos deinde 0482C apud nos dies fecit in
incolumitate sua, dum socios praestolaretur, qui dispersi in Anglia fuerant, cum
regis illius vana suspicio Dei hominem impediret. Jamque omnibus ad eum
collectis, ad Romanam, pro qua venerat, curiam parabat iter: cum subito
infirmitate praeventus, sensit protinus ad coeleste magis sese palatium evocari.
Deo melius aliquid providente pro nobis, ne a nobis egressus alibi
consummaretur. 2. Nullum quidem in eo, non dico mortis, sed vel
gravis aegritudinis signum medicis apparebat: ille tamen exhilaratus spiritu,
aiebat omnimodis oportere, ut hoc anno Malachias ab hac vita egrederetur.
Laboratum est econtra, et devotis precibus apud Deum, et quibuscunque potuimus
modis: sed 0482D illius praevaluere merita, ut desiderium cordis
ejus tribueretur ei, et non fraudaretur voluntate labiorum suorum. Sic enim pro
votis omnia ei concurrere, ut hunc maxime locum, divina sibi inspirante
clementia, elegisset: et hunc quoque ex longo optaret sepulturae habere diem,
quo fidelium omnium generalis memoria celebratur. Sed et illud nostra haec
gaudia merito cumulavit, quod fratrum nostrorum ossibus, de priore coemeterio
huc asportandis et recondendis , eadem nobis dies, auctore Deo, fuisset
electa. Quae nimirum deportantibus nobis, et ex more psallentibus, idem vir
sanctus plurimum sese illo cantu delectari dicebat: et non multo post ipse
quoque secutus est, somno suavissimo et felicissimo soporatus. Agimus itaque
gratias Deo super omnibus 0483A dispositionibus suis, quod
indignos nos beatae mortis ejus honorare praesentia, quod pauperes suos
pretiosissimo corporis ejus locupletare thesauro, quod infirmos nos tanta
Ecclesiae suae voluit fulcire columna. Alterum siquidem e duobus signum istud,
quod nobis in bonum factum est, persuadet, quod aut placitus Deo sit locus, aut
sibi placitum facere velit, ad quem tantae sanctitatis virum a finibus terrae
moriturum, sepeliendumque perduxit. 3. Caeterum populo illi
affectuosius condolere, et ejus quae tam miserabili Ecclesiae dirum hoc vulnus
1044 non pepercit inferre, crudelitatem mortis vehementius
abhorrere, beati hujus patris charitas ipsa compellit. Dira profecto et
inexorabilis mors, quae tantam hominum multitudinem unius percussione 0483B multavit: caeca et improvida, quae Malachiae ligavit linguam,
impedivit gressus, dissolvit manus, oculos clausit. Illos, inquam, devotos
oculos, qui piissimis fletibus divinam peccatoribus reconciliare gratiam
consuevere: illas mundissimas manus, quae laboriosis et humilibus operibus
exerceri semper amaverant, quae Dominici corporis hostiam salutarem pro
peccatoribus toties offerebant; et sine ira et disceptatione in oratione
levabantur in coelum; quae infirmis multa beneficia praestitisse, et signis
variis effulsisse noscuntur: illos quoque speciosos gressus evangelizantis
pacem, evangelizantis bona; illos pedes, qui toties fatigati sunt studio
pietatis; vestigia illa, digna quae semper devotis osculis premerentur: sancta
denique labia illa sacerdotis, quae 0483C custodiebant scientiam;
os justi, quod sapientiam meditabatur: et linguam ejus, quae judicium loquens,
imo et misericordiam, tantis mederi solebat vulneribus animarum. Nec mirum,
fratres, iniquam mortem esse, quam generavit iniquitas: inconsideratam, quam
noscitur seductio peperisse. Nihil, inquam, mirum, si ferit sine discretione,
quae venit ex praevaricatione; si sit crudelis et fatua, quae ex antiqui
serpentis fallacia, et mulieris insipientia prodiit. Quid tamen causamur quod
Malachiam ausa sit attentare, fidele equidem membrum Christi, quando et ipsum
Malachiae pariter et omnium electorum caput furibunda pervasit? Pervasit utique
immunem, sed non immunis evasit. Impegit in vitam mors, et 0483D inclusit intra se vita mortem, et absorpta est mors a vita.
Hamum sibi devorans, inde teneri coepit, unde visa est tenuisse. 4. At fortasse quis dicat: Quomodo mors a capite superata videtur,
quae tanta adhuc libertate saevit in membra? Si mors mortua, quomodo Malachiam
occidit? si victa, quomodo adhuc praevalet universis; et non est homo qui vivat,
et non videat mortem? Victa plane mors, opus diaboli, et peccati poena; victum
peccatum, causa mortis; victus et malignus ipse, et peccati auctor, et mortis.
Nec modo victa sunt haec, sed et judicata jam et damnata. Definita quidem, sed
nondum promulgata sententia est. Denique jam diabolo ignis paratus, etsi nondum
ille praecipitatus in ignem, modico adhuc tempore sinitur 0484A malignari. Tanquam malleus coelestis opificis factus est,
malleus universae terrae: terit electos ad eorum utilitatem, reprobos conterit
in eorum damnationem. Qualis ergo paterfamilias, tales et domestici ejus,
peccatum scilicet et mors. Nam et peccatum, licet simul cum Christo cruci ipsius
non dubitetur affixum, adhuc tamen interim non regnare quidem, sed habitare
etiam in ipso, dum viveret, Apostolo permittebatur. Mentior si non ipse ait: Jam non ego operor illud, sed quod habitat in me peccatum
(Rom. VII, 17). Sic et mors ipsa minime quidem adhuc abesse
cogitur, sed cogitur non obesse. Erit autem cum dicetur: Ubi
est, mors, victoria tua (I Cor. XV, 55). Et ipsa siquidem
inimica novissima destructur. Nunc vero moderante eo qui imperium 0484B habet vitae et mortis, et mare ipsum certis littorum coercet
metis, mors ipsa dilectis Domini somnus refrigerii est, Propheta attestante, qui
ait: Cum dederit dilectis suis somnum, ecce haereditas
Domini (Psal. CXXVI, 2, 3). Pessima quidem mors peccatorum,
quorum et nativitas mala, et vita pejor; sed pretiosa est mors sanctorum
(Psal. CXV, 15). Pretiosa plane, tanquam finis laborum, tanquam
victoriae consummatio, tanquam vitae janua, et perfectae securitatis
ingressus. 5. Congratulemur itaque, fratres, congratulemur, ut
dignum est, patri nostro; quia et pium est defunctum plangere Malachiam, et pium
magis Malachiae congaudere viventi. Nunquid non vivit? Et beate. Nimirum visus
est oculis insipientium mori, 0484C ille 1045
autem est in pace. Denique jam concivis sanctorum et domesticus Dei, psallit
pariter et gratias agit, dicens: Transivimus per ignem et
aquam, et eduxisti nos in refrigerium (Psal. LXV, 12).
Transivit plane viriliter, et feliciter pertransivit. Verus Hebraeus Pascha
celebravit in spiritu, et nobis transiens loquebatur: Desiderio desideravi hoc
Pascha manducare apud vos. Transivit per ignem et aquam, quem nec tristia
frangere, nec detinere mollia potuerunt. Est enim deorsum nos locus, quem sibi
totum vindicat ignis, adeo ut ne minimam quidem aquae guttam de Lazari digito
miser ille dives ibi habere potuerit. Est et sursum civitas Dei, quam laetificat
fluminis impetus, voluptatis torrens, calix 0484D inebrians
quampraeclarus. In hoc sane medio boni et mali scientia continetur, et
voluptatis et tribulationis hic capere est experimentum. Infelix Eva in has
vicissitudines nos induxit. Hic plane dies et nox: nam in inferno tantum nox, et
in coelo tantum dies. Beata proinde anima quae utrumque pertransit, nec
voluptati inhaerens, nec deficiens in tribulatione. 6. Breviter
vobis unum aliquod ex multis hujus viri magnificis actibus arbitror referendum,
in quo strenue satis et ignem, et aquam noscitur pertransisse. Magni illius
Patricii Hiberniensium apostoli sedem metropolitanam tyrannica sibi progenies,
successionis ordine creans archiepiscopos, vindicabat, haereditate possidens
sanctuarium Dei. Rogatus itaque a fidelibus Malachias noster, ut tantis sese
0485A malis opponeret, animan suam in manibus suis ponens,
accessit intrepidus, suscepit archiepiscopatum, tradens sese discrimini
manifesto, ut tanto crimini finem daret. Inter pericula rexit Ecclesiam; post
pericula sibi continuo successorem alterum canonice ordinavit. Ea siquidem
conditione susceperat, ut postquam, cessante persecutionis rabie, alter secure
posset institui, ad sedem propriam remeare permitteretur: ubi sine
ecclesiasticis saecularibusve redditibus in congregationibus religiosis, quas
ipse exstruxerat, degens inter eos tanquam unus eorum, usque ad hoc tempus vixit
absque ulla proprietate. Sic Dei hominem examinavit, non exinanivit
tribulationis incendium: siquidem aurum erat; sic nec illecebra tenuit aut
resolvit; nec curiosus spectator 0485B in via substitit, propriae
peregrinationis oblitus. 7. Quis vestrum, fratres, non
vehementer ejus imitari cupiat sanctitatem, si id audeat vel sperare? Credo
igitur libentius audituros, si dicere forte poterimus, quid sanctum fecerit
Malachiam. Sed ne nostrum forsitan minus acceptabile testimonium videatur,
Scripturam audite dicentem: In fide et lenitate ipsius sanctum
fecit illum (Eccli. XLV, 4). Fide calcabat mundum, Joanne
attestante, qui ait: Haec est victoria, quae vincit mundum,
fides nostra (I Joan V, 4). Nam in spiritu lenitatis dura
quaelibet et adversa aequo animo tolerabat. Hinc quidem post Christum fide
calcabat maria, ne caperetur illecabris: inde in patientia sua possidebat animam
suam, ne molestiis frangeretur. De his enim duobus 0485C habes in
psalmo, casuros a latere tuo mille, et decem millia a dextris tuis (Psal.
XC, 7): quod multo plures prosperitatis fallaciae, quam adversitatis
flagella dejiciant. Nemo itaque nostrum, charissimi, plana mollioris viae <alias, undae> superficie delectatus, iter illud marinum <alias, maximum> sibi commodius arbitretur. Magnos hic campus
montes habet, invisibiles quidem, sed eo ipso periculosiores. Laboriosior forte
via videtur inter ardua collium, et aspera rupium; sed expertis longe securior
et desiderabilior invenitur. Utrobique tamen laborem, utrobique periculum esse
noverat, qui dicebat: Per arma justitiae a dextris, et a
sinistris (II Cor. VI, 7): ut merito congratulemur eis qui
transierunt per ignem et aquam, et in refrigerium sunt educti. Refrigerium 0485D vultis audire? Utinam id vobis alius loqueretur! nam ego quod
non gustavi, eructare non possum. 8. Videor tamen mihi hodie
super hoc refrigerio Malachiam audire dicentem: Convertere,
anima mea, in requiem tuam, quia Dominus benefecit tibi; quia eripuit animam
meam de morte (Psal. CXIV, 7, 8), etc. In quibus verbis quid
intelligam, 1046 paucis audite: siquidem inclinata est jam
dies, et longius quam speraveram sermo processit, quod invitus avellar a paterni
dulcedine nominis, et Malachiam silere lingua formidans, finem facere vereatur.
Mors animae, fratres mei, peccatum est: nisi forte excidit vobis quod in
propheta legistis, Anima quae peccaverit, ipsa morietur
(Ezech. XVIII, 0486A 4). Triplex proinde
congratulatio est hominis, ab omni peccato, et labore, et periculo liberati. Ex
hoc siquidem nec peccatum in eo habitare dicitur, nec poenitentiae luctus
indicitur, nec ab ullo deinceps lapsu ei praedicitur esse cavendum. Posuit Elias
pallium; non est quod timeat, non est quod tangi, nedum teneri ab adultera
vereatur. Currum conscendit; non est jam trepidare ne cadat: suaviter scandit;
non laborans volatu proprio, sed celeri in vehiculo sedens. Ad hoc nos
refrigerium, dilectissimi, tota animi aviditate curramus in odore unguentorum
hujus beati patris nostri, qui nostrum hodie torporem in ferventissimum
desiderium visus est excitasse. Curramus, inquam, post eum, crebrius illi
clamantes: Trahe nos post te: et affectu cordis, 0486B et
profectu conversationis devotas omnipotenti misericordiae gratias referentes,
quod indignis servulis suis, quibus propria desunt merita, aliena saltem voluit
suffragia non deesse. SERMO II.1. Liquet, dilectissimi, quod dum
corpore retinemur, peregrinamur a Domino (II Cor. V, 6): ac per hoc
luctum magis, quam gaudium, miserandum nobis indicit exsilium et conscientia
delictorum. Quia tamen apostolico ore gaudere cum gaudentibus admonemur
(Rom. XII, 15), in omnem nos suscitari laetitiam, tempus et causa
requirit. Nam si vere, quod Propheta sensit, exsultent justi in conspectu Dei
(Psal. LXVII, 4), exsultat sine dubio Malachias, qui in diebus suis
placuit Deo, et inventus est justus. In sanctitate 0486C et
justitia coram ipso ministravit: placuit ministerium, placuit et minister.
Quidni placuerit? Posuit sine sumptu Evangelium, replevit Evangelio patriam,
suorum maxime feralem edomuit barbariem Hibernorum; levi jugo Christi in gladio
spiritus exteras subdidit nationes, usque ad extrema terrae restituens
haereditatem suam illi. O ministerium fructuosum! o ministrum fidelem! Nunquid
non per ipsum Filio est paterna adimpleta promissio? Nunquid non hunc olim
intuebatur Pater, cum ad Filium loqueretur: Dabo tibi gentes
haereditatem tuam, et possessionem tuam terminos terrae? (Psal. II,
8.) Quam libens Salvator recipiebat quod emerat, et emerat pretio
sanguinis sui, ignominia crucis, horrore passionis! 0486D Quam
libens de manibus Malachiae, pro eo quod gratis ministraret! Ergo in ministro
quidem gratum erat munus gratuitum, in ministerio autem placita conversio
peccatorum. Grata, inquam, et placita in ministro simplicitas oculi, in
ministerio autem salus populi. 2. Quanquam etsi ministerii
quidem minor efficientia sequeretur, nihilominus tamen ad Malachiam et ad opera
ejus ille merito respexisset, cui amica puritas, cui familiaris simplicitas:
cujus justitiae est de intentione pensare opus, et de oculi qualitate totius
aestimare corporis statum. Nunc vero magna opera Domini, exquisita in omnes
voluntates et studia Malachiae: magna et multa, et bona valde, etsi pro bona
castae intentionis origine meliora. Quod 0487A opus pictatis
praeteriit Malachiam? Pauper sibi, sed dives pauperibus erat. Pater orphanorum,
maritus viduarum, patronus exstitit oppressorum. Hilaris dator, petitor rarus,
acceptor verecundus. Pacis reformandae inter discordantes fuit illi cura maxima,
et efficacia multa. Quis aeque pius ad compatiendum, ad subveniendum promptus,
ad corripiendum liber? Nam et zelans erat, nec deerat scientia, zeli ipsius
moderatrix. Et quidem infirmus infirmis, sed nihilominus potentibus potens,
superbis resistebat, tyrannos verberabat, regum magister ac 1047 principum. Ipse est, qui regi orando visum et malignanti
tulit, et humiliato restituit. Ipse est, qui pacis quam fecerat violatores,
spiritui erroris traditos, frustratus est in malo quod facere cogitabant: 0487B ac denuo coegit ad pacem, confusos quidem et stupefactos in eo
quod sibi contigerat. Ipse enim est, cui adversus alios, pacti aeque
praevaricatores, rivus officiosissime adfuit, miro modo objectu sui evacuans
molimina impiorum. Imbres non erant, non illuvies aquarum, non concursus nubium,
non liquefactio nivium: cum subito factus est in fluvium magnum, qui rivulus
erat: et rivus ibat, et intumescebat inundans, et negans omnino transitum
volentibus malignari. 3. Quanta audivimus et cognovimus ea de
zelo viri et ultione inimicorum, cum tamen esset suavis et mitis, et multae
misericordiae omnibus necessitatem patientibus? Qui quasi unus omnium parens,
0487C vivebat omnibus; quasi gallina pullos suos, sic fovebat
omnes, et in velamento alarum suarum protegebat. Non sexus, non aetas, non
conditio discernebatur, aut persona: deerat nemini, expanso omnibus gremio
pietatis. De quacunque tribulatione clamaretur ad eum, propriam reputabat: nisi
quod in sua patiens, in aliena compatiens erat, plerumque et impatiens.
Nonnunquam siquidem repletus zelo, pro aliis in alios movebatur, ut eripiens
inopes, et reprimens fortes, consuleret proinde omnibus in salutem. Itaque
irascebatur, sed ne non irascendo <alias, ne irascendo>
peccaret, juxta illud de psalmo: Irascimini, et nolite
peccare (Psal. IV, 5), non ira illi, sed ipse animo
dominabatur. Erat suimet potis. Sane victor sui, ira superari non poterat. Ira
ejus in 0487D manu ejus. Vocata veniebat, exiens, non erumpens;
nutu non impetu ferebatur. Non urebatur illa, sed utebatur. Magna illi tam in
hoc, quam in cunctis utriusque hominis sui motibus regendis vel cohibendis,
censurae diligentia, et circumspectio multa. Non enim ita omnibus intendebat, ut
se solum exponeret, solum curae exciperet generali. Erat et sui sollicitus.
Seipsum custodiebat. Ita denique totus suus, et totus omnium erat, ut nec
charitas a custodia sui, nec proprietas ab utilitate communi eum impedire vel
retardare in aliquo videretur. Si videres hominem mediis immersum turbis, et
implicitum curis, diceres patriae natum, non sibi. Si videres hominem solum, et
secum habitantem, putares soli vivere Deo et sibi. 0488A 4. Sine turbatione versabatur in turbis: sine otio tempus, quod
otio dederat, transigebat. Quomodo otiosus, quando exercebatur in
justificationibus Domini? Nam etsi habebat tempus liberum a necessitatibus
plebium, non tamen a sanctis meditationibus feriatum, non orandi studio, non
ipso otio contemplandi. Sermo illi in tempore otii aut serius, aut nullus.
Aspectus ejus aut officiosus, aut demissus, et cohibitus intra se. Nempe (quod
non mediocri laudi inter sapientes ducitur) oculus ejus in capite ejus
(Eccle. II, 14), nusquam avolans, nisi cum virtuti paruisset. Risus
aut indicans charitatis, aut provocans: rarus tamen et ipse. Equidem interdum
eductus, excussus nunquam: qui ita nuntiaret cordis laetitiam, ut ori gratiam
non minueret, sed augeret. 0488B Tam modestus, ut levitatis non
posset esse suspectus: tantillus tamen, ut hilarem vultum ab omni tristitiae
naevo vel nubilo vindicare sufficeret. O munus perfectum! o holocaustum pingue!
o obsequium gratum mente et manu! Quam bonus odor Deo in orationibus otiosi!
quam bonus hominibus in sudoribus occupati! 5. Pro hujusmodi
ergo dilectus a Deo et hominibus, non immerito hodie Malachias in consortium
angelorum recipitur, re adeptus, quod nomine dicebatur. Et quidem ante angelus
erat non minus puritate, quam nomine; sed nunc felicius gloriosi in eo
interpretatio nominis adimpletur, quando pari cum angelis gloria et felicitate
laetatur. Congratulemur itaque, fratres, congratulemur, ut dignum est, 0488C patri nostro; quia et pium est, defunctum plangere Malachiam;
1048 et pium magis, Malachiae congaudere viventi. Nunquid non
vivit? Et beate. Nimirum visus est oculis insipientium mori, ille autem est in
pace. Denique jam concivis sanctorum et domesticus Dei, psallit pariter, et agit
gratias, dicens: Transivimus per ignem et uquam, et induxisti
nos in refrigerium (Psal. LXV, 12). Transivit plane viriliter,
et feliciter pertransivit. Verus Hebraeus pascha celebravit in spiritu, et nobis
transiens loquebatur: Desiderio desideravi hoc Pascha manducare apud vos.
Transivit per ignem et aquam, quem nec tristia frangere, nec detinere mollia
potuerunt. Laetemur, quod angelus noster ascendit ad 0488D cives
suos, pro filiis captivitatis legatione fungens, corda nobis concilians
beatorum, vota illis intimans miserorum. Laetemur, inquam, et exsultemus, quia
coelestis illa curia ex nobis habet, cui sit cura nostri, qui suis nos protegat
meritis, quos informavit exemplis, miraculis confirmavit. 6.
Sanctus pontifex, qui in spiritu humilitatis hostias pacificas coelis frequenter
invexerat, hodie per semetipsum introivit ad altare Dei, ipse hostia et
sacerdos. Migrante sacerdote, sacrificii ritus in melius mutatus est; fons
lacrymarum siccatus est, holocaustum omne conditur in laetitia et exsultatione.
Benedictus Dominus Deus Malachiae, qui tanti pontificis ministerio visitavit
plebem suam, et nunc assumpto eo in sanctam civitatem, tantae 0489A recordatione suavitatis nostram non desinit consolari
captivitatem, Exsultet in Domino spiritus Malachiae, quod levatus pondere
corporeae molis, nulla jam faeculenta vel terrena materia praegravatur, quominus
tota alacritate ac vivacitate corpoream omnem et incorpoream transiens
creaturam, pergat totus in Deum, et adhaerens illi, unus sit cum eo spiritus in
aeternum. 7. Domum istam decet sanctitudo, in qua tantae
frequentatur memoria sanctitatis. Sancte Malachia, serva eam in sanctitate et
justitia, misertus nostri, qui inter tot et tantas miserias memoriam abundantiae
suavitatis tuae eructamus. Magna est super te divinae dispensatio pietatis: qui
te parvum fecit in oculis tuis, magnum in suis; qui magna fecit per 0489B te, salvans patriam tuam, magna fecit tibi, introducens te in
gloriam suam. Festivitas tua, quae merito tuis virtutibus votiva impenditur,
tuis nobis efficiatur meritis et precibus salutaris. Gloria sanctitatis tuae,
quae a nobis frequentatur, continuatur ab angelis, sic erit nobis digne jucunda,
si fuerit et fructuosa. Liceat nobis aliquas, te migrante, retinere reliquias de
fructibus spiritus, quibus onustus ascendis qui in tuo hodie tam delicioso
convivio congregamur. 8. Esto nobis, quaesumus, Malachia
sancte, alter Moyses, vel alter Elias, impertiens et tu de spiritu 0490A tuo nobis: ipsorum siquidem in spiritu et virtute venisti. Vita
tua, lex vitae et disciplina: mors tua, mortis portus, et porta vitae; memoria
tua, dulcedo suavitatis et gratiae; praesentia tua, corona gloriae in manu
Domini Dei tui. O oliva fructifera in domo Dei! o oleum laetitiae ungens et
lucens, fovens beneficiis, coruscans miraculis! fac nos ejus, qua frueris, lucis
suavitatisque participes. O odoriferum lilium, in aeternum ante Dominum
germinans, et florens, et spargens ubique vivificum suavitatis odorem, cujus
apud nos memoria in benedictione est, apud superos praesentia in honore! da
canentibus te tantae plenitudinis participio non fraudari. O luminare magnum, et
lux in tenebris lucens, signorum radiis et meritorum illuminans carcerem,
laetificans civitatem! 0490B fuga de cordibus nostris, virtutum
splendoribus tenebras vitiorum. O stella matutina, eo caeteris clarior, quo Diei
<alias, Deo> vicinior, similior soli! dignare praeire
nobis, ut et nos in lumine ambulemus, quasi filii lucis, et non filii
tenebrarum. O aurora diescens super terram, sed superiores coeli plagas lux
meridiana perlustrans! recipe nos in consortio luminis, quo illuminatus et late
foris luces, et intus suaviter ardes, praestante Domino nostro Jesu Christo, qui
cum Patre 1049 et Spiritu sancto regnat Deus per omnia
saecula saeculorum. Amen.
|